Show simple item record

dc.contributor.authorHorna, JMS
dc.contributor.authorReyes, BGA
dc.date.accessioned2019-06-02T17:23:58Z
dc.date.available2019-06-02T17:23:58Z
dc.date.issued2019-05
dc.identifier.issn2332-8533
dc.identifier.urihttp://repositorio.ucv.edu.pe/handle/UCV/33585
dc.description.abstractThe purpose of the research was to determine the learning style of biological science students considering the possible effects of the variables, sex, political ideology and school of origin, on a sample of 59 students consisting of 40 entering and 19 next to graduate of the career of Biological Sciences of the Ricardo Palma University. The study had a quantitative, substantive, non-experimental design, and descriptive cross-section. The data was collected from the Kolb version E learning style instrument, the result indicates that the learning style present in the students who start the career is the usher with 55%, while the predominant style of the students who conclude is the assimilator with 57.89% Concrete learning styles are predominant in the students of the first cycle to be present in 65% of these, however the abstract learning styles are majority in the students of the tenth cycle reach 89.47%. The style of accommodating learning is higher in males (72.2%) than in females (40.9%) of the first cycle, however in the students of the tenth cycle, the assimilative style is higher in women (66.7%) than in men (50%).es_ES
dc.description.abstractLa investigación tuvo como propósito determinar el estilo de aprendizaje de los estudiantes de ciencias biológicas considerando los efectos posibles de las variables, sexo, ideología política y escuela de procedencia, sobre una muestra de 59 estudiantes conformada por 40 ingresantes y 19 próximos a egresar de la carrera de Ciencias Biológicas de la Universidad Ricardo Palma. El estudio tuvo un enfoque cuantitativo, sustantivo, diseño no experimental, y corte transversal descriptivo. Los datos se recolectaron a partir del instrumento estilo de aprendizaje de Kolb versión E, el resultado señala que el estilo de aprendizaje presente en los estudiantes que inician la carrera es el acomodador con 55%, mientras el estilo predominante de los estudiantes que concluyen es el asimilador con 57.89% Los estilos de aprendizaje concreto son mayoritario en los estudiantes del primer ciclo al estar presentes en el 65% de estos, sin embargo los estilos de aprendizaje abstractos son mayoritarios en los estudiantes del décimo ciclo llegan al 89,47%. El estilo de aprendizaje acomodador es mayor en varones (72,2%) que en mujeres (40,9%) del primer ciclo, sin embargo en los estudiantes del décimo ciclo, el estilo asimilador es mayor en mujeres (66,7%) que en varones (50%).es_PE
dc.description.uriArticlees_ES
dc.formatapplication/pdfes_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUTAH VALLEY UNIVes_ES
dc.relation.urihttp://revistaestilosdeaprendizaje.com/article/view/1210es_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 2.5 Perú*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/pe/*
dc.sourceUniversidad César Vallejoes_ES
dc.subjectLearning styleses_ES
dc.subjectUniversity studentses_ES
dc.subjectConcrete learninges_ES
dc.subjectAbstract learninges_ES
dc.subjectEstilos de aprendizajees_ES
dc.subjectEstudiantes universitarioses_ES
dc.subjectAprendizaje concretoes_ES
dc.subjectAprendizaje abstractoes_ES
dc.titleLearning styles of biological sciences students at the universityes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.description.escuelaEscuela de Posgradoes_ES
dc.description.peerreviewRevisión por pareses_PE
dc.contributor.emailJor_sanh@hotmail.comes_ES
dc.source.journaltitleJournal of Learning Styleses_ES
dc.source.volume12es_ES
dc.source.beginpage50-70es_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess