Show simple item record

dc.contributor.authorBravo, LKZ
dc.contributor.authorGuillen, DEF
dc.contributor.authorNunez, EFD
dc.contributor.authorArias, MGI
dc.contributor.authorMontes, CDG
dc.date.accessioned2019-06-02T18:09:15Z
dc.date.available2019-06-02T18:09:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2225-7136
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12692/33588
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the predominant dimension in the creative imagination of students of psychology, with creative imagination understood as the ability to invent new situations, products or solutions beyond reproducing them from previous knowledge. This research study design is substantive, descriptive and explanatory. The study sample is composed of 85 students between 16 and 18 years of the Faculty of Psychology of the Cesar Vallejo University. An instrument called PIC-J (Test of creative imagination for young people) was used, construct validity was performed through construct analysis and reliability through the Cronbach Alpha. The testing of the hypotheses was made through the logistic regression and these results show that the predominant dimension is narrative creativity and the relevant indicators are fluency and originality, which are fundamental for the students.es_PE
dc.description.abstractEl presente estudio tiene como finalidad determinar la dimensión predominante en la imaginación creativa de estudiantes de psicología, la imaginación creativa entendida como capacidad de inventar nuevas situaciones, productos o soluciones más allá de reproducirlas desde un conocimiento anterior. La investigación corresponde al tipo sustantivo, descriptivo explicativo, la muestra de estudio conformada por 85 estudiantes entre 16 a 18 años de la Facultad de Psicología de la Universidad César Vallejo, se utilizó un instrumento denominada PIC-J (Prueba de imaginación creativa para jóvenes), la validez de constructo se realizó a través del análisis de constructo y la confiabilidad a través del Alpha Cronbach. La contrastación de las hipótesis se realizó a través de la regresión logística y dichos resultados demuestran que la dimensión predominante es la creatividad narrativa y los indicadores relevantes la fluidez y originalidad, fundamental para los estudiantes. Palabras claves: Imaginación creativa, fluidez, originalidad, creatividad narrativa.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUNIV PERUANA UNIONes_PE
dc.relation.urihttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/350/399es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacionales_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es_PE
dc.sourceUniversidad César Vallejoes_PE
dc.subjectCreative imaginationes_PE
dc.subjectFluidityes_PE
dc.subjectOriginalityes_PE
dc.subjectNarrative creativityes_PE
dc.subjectImaginación creativaes_PE
dc.subjectFluidezes_PE
dc.subjectOriginalidades_PE
dc.subjectCreatividad narrativaes_PE
dc.titleThe creative imagination of university students of the specialty of Psychologyes_PE
dc.title.alternativeLa imaginación creativa de estudiantes universitarios de la especialidad de Psicologíaes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad César Vallejo. Facultad de Ciencias de la Saludes_PE
dc.description.sedeLima Nortees_PE
dc.description.escuelaEscuela de Psicologíaes_PE
dc.contributor.emaillynn.psic@gmail.comes_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17162/au.v1i1.350
dc.source.journaltitleApuntes Universitarioses_PE
dc.source.volume9es_PE
dc.source.beginpage68-84es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#3.02.00es_PE
dc.relation.isPartOfurn:issn:2225-7136es_PE


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess