Mostrar el registro sencillo del ítem
Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD
dc.contributor.author | Salvatierra Melgar, Ángel | |
dc.contributor.author | Gallarday Morales, Santiago Aquiles | |
dc.contributor.author | Ocaña Fernández, Yolvi | |
dc.contributor.author | Palacios Garay de Rodríguez, Jessica Paola | |
dc.date.accessioned | 2019-05-13T21:44:48Z | |
dc.date.available | 2019-05-13T21:44:48Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.issn | 2307-7999 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12692/32634 | |
dc.identifier.uri | https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1212592.pdf | |
dc.description.abstract | The objective of the present research was to characterize the mathematical reasoning skills in children with ADHD between 7 and 9 years old. The study begins with the conception of children with special needs and an anthropological research is carried out in perspectives of the actor on mathematical reasoning skills and interviews of their three teachers about their difficulties, alterations and disorders. The research method is an ethnographic fieldwork. The results show lack of mathematical skills specifically in numerical calculation; observing disorder, combination of simultaneous operation between addition and subtraction, attention deficit during the reading of a problem so they fail to systematize, identify data for algorithmic operations | es_PE |
dc.description.abstract | El objetivo de la presente investigación fue caracterizar las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH entre 7 a 9 años, el estudio inicia de la concepción de niños con necesidades especiales y se realiza una indagación antropológica en perspectivas del actor sobre las habilidades del razonamiento matemático y las entrevista a sus tres docentes acerca de sus dificultades, alteraciones y trastornos. El método de la investigación es el trabajo de campo etnográfico. Los resultados muestran carencia de habilidades matemáticas específicamente en cálculo numérico; apreciándose desorden, combinación de operación simultáneamente entre adición y sustracción, déficit de atención durante la lectura de un problema por lo que no logran sistematizar, identificar los datos para las operaciones algorítmica | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | eng | es_PE |
dc.publisher | Universidad San Ignacio de Loyola | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_PE |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | es_PE |
dc.source | Universidad César Vallejo | es_PE |
dc.subject | Skills | es_PE |
dc.subject | Mathematical Reasoning | es_PE |
dc.subject | Children with ADHD | es_PE |
dc.title | Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad César Vallejo. Escuela de Posgrado | es_PE |
dc.description.sede | Lima Norte | es_PE |
dc.description.peerreview | Revisión por pares | es_PE |
dc.contributor.email | smelgara@ucv.edu.pe | es_PE |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20511/pyr2019.v7n1.273 | |
dc.source.journaltitle | Propósito y Representaciones | es_PE |
dc.source.beginpage | 165-184 | es_PE |
dc.identifier.isni | 0000 0001 2229 9873 | |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00 | es_PE |
dc.relation.isPartOf | urn:issn:2307-7999 | es_PE |
Ficheros en el ítem
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(es)
-
Lima Norte [94]