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dc.contributor.authorRojas Samanez, Lita Regina
dc.contributor.authorArias Chávez, Dennis
dc.contributor.authorNorabuena Figueroa, Roger Pedro
dc.contributor.authorMescua Figueroa, Augusto César
dc.contributor.authorPalacios Garay, Jessica Paola
dc.contributor.authorCaurcel Cara, María Jesús
dc.date.accessioned2019-05-15T04:03:42Z
dc.date.available2019-05-15T04:03:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2225-7136
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12692/32739
dc.identifier.urihttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/346/pdf
dc.description.abstractThis research study's objective is to determine the predominant dimension in the emotional quotient of the Business Management and Administration students of a private university of Peru. The research was substantive, non-experimental, descriptiveexplanatory and cross-sectional. The instrument used to evaluate the variable was the of Emotional Quotient questionnaire (Cooper & Sawaf, 1997), which is composed of 262 questions, and it was applied on a sample of 86 university students. The results show that the values and beliefs dimension (B = 1.814) has a higher coefficient and, thus, contributes more to the emotional quotient of the students analyzed. This dominant part of the results of the dimension presented an odds ratio (Exp(B)) = 6.134, which shows that this is a dimension of risk, which would lead a student to have 6.134 times greater possibility of presenting low levels of emotional quotient with respect to another with high levels of emotional quotient because of the dimension values and beliefs.es_PE
dc.description.abstractLa investigación tiene como objetivo determinar la dimensión predominante del cociente emocional de los estudiantes de Administración y Gestión Comercial de una universidad peruana privada. La investigación es de tipo sustantiva y de diseño no experimental, de nivel descriptivo-explicativo y de corte transversal. El instrumento utilizado para evaluar la variable ha sido el cuestionario del cuadro de Cociente Emocional (CE) (Cooper y Sawaf, 1997), el cual está conformado por 262 preguntas aplicadas sobre una muestra de 86 estudiantes universitarios. Los resultados permitieron determinar que la dimensión “Valores y creencias” (B = 1.814) presenta mayor coeficiente y, por ende, aporta más al cociente emocional de los estudiantes analizados. Esta predominancia parte del resultado de la dimensión que presenta un odds ratio (Exp(B)) = 6.134, lo que evidencia que esta es una dimensión de riesgo, lo que llevaría a que un estudiante tenga 6.134 de veces de posibilidad de presentar niveles bajos de cociente emocional respecto a otro con niveles altos de cociente emocional por causa de la dimensión “Valores y creencias”.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Peruana Uniónes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es_PE
dc.sourceUniversidad César Vallejoes_PE
dc.subjectEmotional quotientes_PE
dc.subjectEmotional intelligencees_PE
dc.subjectLeadershipes_PE
dc.subjectCollege and university studentses_PE
dc.titleEmotional quotient of the Administration and Commercial Management students of a private universityes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad César Vallejo. Escuela de Posgradoes_PE
dc.description.sedeLima Nortees_PE
dc.description.peerreviewRevisión por pareses_PE
dc.contributor.emaillitarojass@gmail.comes_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17162/au.v1i1.346
dc.source.journaltitleApuntes Universitarioses_PE
dc.source.beginpage1-18es_PE
dc.identifier.isni0000 0001 2229 9873
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00es_PE
dc.relation.isPartOfurn:issn:2225-7136es_PE


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