Show simple item record

dc.contributor.authorRostaing Ccapacca, Gean Pierre
dc.contributor.authorBernuy Torres, Luis Alexis
dc.contributor.authorBorja Villanueva, César Andrés
dc.contributor.authorMartínez López, Edwin Alberto
dc.contributor.authorAyllón Blanco, María Fernanda
dc.contributor.authorGómez Pérez, Isabel Angustias
dc.date.accessioned2019-06-02T18:36:09Z
dc.date.available2019-06-02T18:36:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2225-7136
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12692/33589
dc.description.abstractThe objective of this research study was to determine the relationship between the motivation of achievement and the resolution of problems with linear functions of the students of Foundations of Calculus for the afternoon course of the Faculty of Business at the Peruvian University of Applied Sciences, 2017. This study was developed within a quantitative approach, with a hypothetical deductive method and non-experimental design. The sample consisted of 76 students of Foundations of Calculus from the Faculty of Business of the aforementioned university. The results show that there is no direct and significant relationship between the motivation of achievement and the resolution of problems with linear functions of the students surveyed. This further showed that the competency to solve problems does not depend on motivation, but rather requires knowledge and skills that are put into practice.es_PE
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo determinar la relación entre la motivación del logro y la resolución de problemas con funciones lineales de los estudiantes de Fundamentos para el Cálculo del turno tarde de la Facultad de Negocios en la Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas, 2017. Este estudio se desarrolló dentro de un enfoque cuantitativo, con un método hipotético deductivo y diseño no experimental. La muestra estuvo conformada por 76 estudiantes de Fundamentos para el Cálculo de la Facultad de Negocios de la universidad mencionada. Los resultados permitieron determinar que no existe relación directa y significativa entre la motivación del logro y la resolución de problemas con funciones lineales de los estudiantes encuestados. Esto demostró que la competencia de resolver problemas no depende de la motivación, sino más bien se requiere de conocimiento y habilidades que se manejen.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Peruana Uniónes_PE
dc.relation.urihttps://apuntesuniversitarios.upeu.edu.pe/index.php/revapuntes/article/view/369es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es_PE
dc.sourceUniversidad César Vallejoes_PE
dc.subjectMotivationes_PE
dc.subjectProblem solvinges_PE
dc.subjectResolución de problemases_PE
dc.subjectMotivaciónes_PE
dc.titleMotivation of achievement and problem solving with linear functions at a university in Surcoes_PE
dc.title.alternativeMotivación del logro y resolución de problemas con funciones lineales en una Universidad de Surcoes_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad César Vallejo. Escuela de Posgradoes_PE
dc.description.sedeLima Nortees_PE
dc.description.peerreviewRevisión por pareses_PE
dc.contributor.emailtcmagros@upc.edu.pees_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17162/au.v1i1.351
dc.source.journaltitleApuntes Universitarioses_PE
dc.source.volume9es_PE
dc.source.beginpage85-101es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00es_PE
dc.relation.isPartOfurn:issn:2225-7136es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess