dc.contributor.author | Novoa Castillo, Pedro Félix | |
dc.contributor.author | Cancino Verde, Rosalinn Francisca | |
dc.contributor.author | Flores Sotelo, Willian Sebastian | |
dc.contributor.author | Nieto Gamboa, José | |
dc.date.accessioned | 2019-06-15T04:51:58Z | |
dc.date.available | 2019-06-15T04:51:58Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Novoa Castillo, P. F., Cancino Verde, R. F., Flores Sotelo, W. S., Gamboa, J. N., & Venturo Orbegoso, C. O. (2018). The Harmonic Mind Map in the Comprehension of Narrative Texts in University Students. PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES, 6(2), 575–606. https://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.243 | es_PE |
dc.identifier.issn | 2307-7999 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12692/34279 | |
dc.identifier.uri | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/243/493 | |
dc.description.abstract | This article deals with the effect of the Harmonic Mind Maps (HMM) in the comprehension of narrative texts of university students. To achieve this purpose, a quasi-experimental research was carried out within the quantitative approach. From a population of 1500 students belonging to the I Semester of university, a sample of 83 students was taken, and they were divided into two groups: one of control (43) and the other one experimental (40). For the collection of data, adaptations of the PISA Test, 2015 were used. After the application of the HMM, it is concluded that its use positively influences the comprehension of narrative texts. | es_PE |
dc.description.abstract | El presente artículo trata sobre el efecto de los Mapas Mentales Armónicos (MMA) en la comprensión de textos narrativos de estudiantes universitarios. Para lograr este propósito se realizó una investigación cuasi-experimental dentro del enfoque cuantitativo. De una población de 1500 alumnos pertenecientes al I Ciclo de una universidad, se tomó una muestra de 83 estudiantes distribuidos en dos grupos: uno de control (43) y otro experimental (40). Para la recolección de datos se utilizó adaptaciones de la Prueba PISA, 2015. Luego de la aplicación de los MMA, se concluye que su uso influencia de manera positiva la comprensión de textos narrativos. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad San Ignacio de Loyola | es_PE |
dc.relation.uri | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/243 | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_PE |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | es_PE |
dc.source | Universidad César Vallejo | es_PE |
dc.subject | Reading comprehension | es_PE |
dc.subject | Narrative texts | es_PE |
dc.subject | Mind maps | es_PE |
dc.subject | University students | es_PE |
dc.subject | Harmonic mind | es_PE |
dc.subject | Comprensión lectora | es_PE |
dc.subject | Textos narrativos | es_PE |
dc.subject | Mapa mental | es_PE |
dc.subject | Estudiantes universitarios | es_PE |
dc.subject | Mapa mental armónico. | es_PE |
dc.title | The Harmonic Mind Map in the Comprehension of Narrative Texts in University Students | es_PE |
dc.title.alternative | El Mapa Mental Armónico en la comprensión de textos narrativos en estudiantes universitarios | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad César Vallejo. Escuela de Posgrado | es_PE |
dc.description.sede | Ate | es_PE |
dc.description.peerreview | Revisión por pares | es_PE |
dc.contributor.email | pnovoa@ucv.edu.pe | es_PE |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.243 | |
dc.source.journaltitle | PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES | es_PE |
dc.source.volume | 6 | es_PE |
dc.source.beginpage | 575-606 | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00 | es_PE |
dc.relation.isPartOf | urn:issn:2307-7999 | es_PE |