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dc.contributor.authorNovoa Castillo, Pedro Félix
dc.contributor.authorCancino Verde, Rosalinn Francisca
dc.contributor.authorFlores Sotelo, Willian Sebastian
dc.contributor.authorNieto Gamboa, José
dc.date.accessioned2019-06-15T04:51:58Z
dc.date.available2019-06-15T04:51:58Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationNovoa Castillo, P. F., Cancino Verde, R. F., Flores Sotelo, W. S., Gamboa, J. N., & Venturo Orbegoso, C. O. (2018). The Harmonic Mind Map in the Comprehension of Narrative Texts in University Students. PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES, 6(2), 575–606. https://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.243es_PE
dc.identifier.issn2307-7999
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12692/34279
dc.identifier.urihttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/243/493
dc.description.abstractThis article deals with the effect of the Harmonic Mind Maps (HMM) in the comprehension of narrative texts of university students. To achieve this purpose, a quasi-experimental research was carried out within the quantitative approach. From a population of 1500 students belonging to the I Semester of university, a sample of 83 students was taken, and they were divided into two groups: one of control (43) and the other one experimental (40). For the collection of data, adaptations of the PISA Test, 2015 were used. After the application of the HMM, it is concluded that its use positively influences the comprehension of narrative texts.es_PE
dc.description.abstractEl presente artículo trata sobre el efecto de los Mapas Mentales Armónicos (MMA) en la comprensión de textos narrativos de estudiantes universitarios. Para lograr este propósito se realizó una investigación cuasi-experimental dentro del enfoque cuantitativo. De una población de 1500 alumnos pertenecientes al I Ciclo de una universidad, se tomó una muestra de 83 estudiantes distribuidos en dos grupos: uno de control (43) y otro experimental (40). Para la recolección de datos se utilizó adaptaciones de la Prueba PISA, 2015. Luego de la aplicación de los MMA, se concluye que su uso influencia de manera positiva la comprensión de textos narrativos.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad San Ignacio de Loyolaes_PE
dc.relation.urihttp://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/243es_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es_PE
dc.sourceUniversidad César Vallejoes_PE
dc.subjectReading comprehensiones_PE
dc.subjectNarrative textses_PE
dc.subjectMind mapses_PE
dc.subjectUniversity studentses_PE
dc.subjectHarmonic mindes_PE
dc.subjectComprensión lectoraes_PE
dc.subjectTextos narrativoses_PE
dc.subjectMapa mentales_PE
dc.subjectEstudiantes universitarioses_PE
dc.subjectMapa mental armónico.es_PE
dc.titleThe Harmonic Mind Map in the Comprehension of Narrative Texts in University Studentses_PE
dc.title.alternativeEl Mapa Mental Armónico en la comprensión de textos narrativos en estudiantes universitarioses_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad César Vallejo. Escuela de Posgradoes_PE
dc.description.sedeAtees_PE
dc.description.peerreviewRevisión por pareses_PE
dc.contributor.emailpnovoa@ucv.edu.pees_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.243
dc.source.journaltitlePROPOSITOS Y REPRESENTACIONESes_PE
dc.source.volume6es_PE
dc.source.beginpage575-606es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00es_PE
dc.relation.isPartOfurn:issn:2307-7999es_PE


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