dc.contributor.author | Villar Revello, Erika María | |
dc.contributor.author | Fuerte Tapia, Alejandra | |
dc.contributor.author | Vertiz Osores, Joaquín | |
dc.contributor.author | Gálvez Suárez, Eric | |
dc.contributor.author | Arévalo Tuesta, José Antonio | |
dc.date.accessioned | 2019-06-15T05:10:02Z | |
dc.date.available | 2019-06-15T05:10:02Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Villar Revello, E. M., Fuerte Tapia, A., Vertiz Osores, J., Galvez Suarez, E., & Arevalo Tuesta, J. A. (2018). Collaborative Activities in the Learning of Discourse Markers in University Students. PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES, 6(2), 619–629. https://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.250 | es_PE |
dc.identifier.issn | 2307-7999 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12692/34280 | |
dc.identifier.uri | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/250/482 | |
dc.description.abstract | The objective of this research work is to analyze the influence of collaborative activities on the learning of discourse markers in the students of the Language Comprehension and Production from a private university in Lima. It is an applied research with a quasi-experimental design, composed of experimental and control. For the collection of data, the Test on discourse markers was used. Likewise, a pretest measurement was carried out successively, and once the results were obtained, the workshop on collaborative activities, composed of 7 sessions, was conducted in the experimental group to then carry out the posttest measurements in both groups. The hypothesis testing was made with the Mann Whitney U test. The results showed that there was significant influence of the collaborative work on the learning of the discourse markers in the students that are object of study. | es_PE |
dc.description.abstract | El objetivo de la presente investigación es analizar la influencia de las actividades colaborativas en el aprendizaje de los marcadores discursivos en los estudiantes del curso Comprensión y Producción de Lenguaje de una universidad privada de Lima. Es una investigación aplicada con un diseño cuasi experimental, conformándose los grupos, experimental y control. Para la recolección de datos, se empleó la Prueba sobre marcadores discursivos. Asimismo, se efectuó sucesivamente una medición pre test, y obtenidos los resultados, se aplicó el taller sobre actividades colaborativas, compuesto por 7 sesiones, en el grupo experimental, para luego efectuar las mediciones post test, en ambos grupos. La contrastación de hipótesis se efectuó con la prueba U de Mann Whitney. Los resultados mostraron que hubo influencia significativa del trabajo colaborativo sobre el aprendizaje de los marcadores discursivos en los estudiantes objeto de estudio. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad San Ignacio de Loyola | es_PE |
dc.relation.uri | http://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/250 | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_PE |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | es_PE |
dc.source | Universidad César Vallejo | es_PE |
dc.subject | Collaborative work | es_PE |
dc.subject | Learning | es_PE |
dc.subject | Discourse makers | es_PE |
dc.subject | Trabajo colaborativo | es_PE |
dc.subject | Aprendizaje | es_PE |
dc.subject | Marcadores discursivos | es_PE |
dc.title | Collaborative Activities in the Learning of Discourse Markers in University Students | es_PE |
dc.title.alternative | Actividades colaborativas en el aprendizaje de marcadores discursivos en estudiantes universitarios | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad César Vallejo. Escuela de Posgrado | es_PE |
dc.description.sede | Ate | es_PE |
dc.description.peerreview | Revisión por pares | es_PE |
dc.contributor.email | pchuervi@upc.edu.pe | es_PE |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.20511/pyr2018.v6n2.250 | |
dc.source.journaltitle | PROPOSITOS Y REPRESENTACIONES | es_PE |
dc.source.volume | 6 | es_PE |
dc.source.beginpage | 619-629 | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00 | es_PE |
dc.relation.isPartOf | urn:issn:2307-7999 | es_PE |