Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students in Master of Education Thesis
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the indepth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling. El propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los
estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de
asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño
fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los
datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de
codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y
de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza,
motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y
el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las
asesorías.
Collections
- Ate [15]