Show simple item record

dc.contributor.authorSanta Cruz Terán, Flor Fanny
dc.contributor.authorDuran Llaro, Kony Luby
dc.date.accessioned2019-06-15T05:55:14Z
dc.date.available2019-06-15T05:55:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationCruz Teran, F. F. S., & Duran Llaro, K. L. (2018). Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students in Master of Education Thesis. PAGINAS DE EDUCACION, 11(2), 199–214. https://doi.org/10.22235/pe.v11i2.1634es_PE
dc.identifier.issn1688-5287
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12692/34283
dc.description.abstractThe purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the indepth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling.es_PE
dc.description.abstractEl propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza, motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las asesorías.es_PE
dc.formatapplication/pdfes_PE
dc.language.isospaes_PE
dc.publisherUniversidad Católica del Uruguayes_PE
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_PE
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/es_PE
dc.sourceUniversidad César Vallejoes_PE
dc.subjectPhenomenologyes_PE
dc.subjectTutoringes_PE
dc.subjectPostgraduate educationes_PE
dc.subjectFenomenologíaes_PE
dc.subjectTutoríaes_PE
dc.subjectPostgradoes_PE
dc.titleMeaning of Tutorial Practices in the Counseling Students in Master of Education Thesises_PE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_PE
thesis.degree.grantorUniversidad César Vallejo. Escuela de Posgradoes_PE
dc.description.sedeAtees_PE
dc.description.peerreviewRevisión por pareses_PE
dc.contributor.emailkony27_teacher@hotmail.comes_PE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22235/pe.v11i2.1634
dc.source.journaltitlePAGINAS DE EDUCACIONes_PE
dc.source.volume11es_PE
dc.source.beginpage199-214es_PE
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00es_PE
dc.relation.isPartOfurn:issn:1688-5287es_PE


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess