dc.contributor.author | Santa Cruz Terán, Flor Fanny | |
dc.contributor.author | Duran Llaro, Kony Luby | |
dc.date.accessioned | 2019-06-15T05:55:14Z | |
dc.date.available | 2019-06-15T05:55:14Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Cruz Teran, F. F. S., & Duran Llaro, K. L. (2018). Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students in Master of Education Thesis. PAGINAS DE EDUCACION, 11(2), 199–214. https://doi.org/10.22235/pe.v11i2.1634 | es_PE |
dc.identifier.issn | 1688-5287 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12692/34283 | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to understand the meaning that Master of Education students attribute to tutorial practices during thesis counseling sessions. The work was developed according to a qualitative approach with phenomenological design, based on the participant observation and the indepth interview. The data were analyzed through a set of thematic codes, through a process of coding obtained from the units of significance of a content and discourse analysis. The findings allows to understand that friendly communication, trust, motivation and a good emotional climate are present in the interactions between the advisor and the person being counseled, which shows the effectiveness of the technological didactic resource in the counseling. | es_PE |
dc.description.abstract | El propósito de este estudio es comprender el significado que atribuyen los
estudiantes de maestría en Educación a las prácticas tutoriales durante las sesiones de
asesorías de tesis. El trabajo se desarrolló según un enfoque cualitativo con diseño
fenomenológico, a partir de la observación participante y la entrevista en profundidad. Los
datos se analizaron a través de un conjunto de códigos temáticos, mediante un proceso de
codificaciones obtenidas de las unidades de significatividad de un análisis de contenido y
de discurso. Los hallazgos permitieron comprender que la comunicación amical, confianza,
motivación y buen clima emocional están presentes en las interacciones entre el asesor y
el asesorado, lo que muestra la efectividad del recurso didáctico tecnológico en las
asesorías. | es_PE |
dc.format | application/pdf | es_PE |
dc.language.iso | spa | es_PE |
dc.publisher | Universidad Católica del Uruguay | es_PE |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_PE |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ | es_PE |
dc.source | Universidad César Vallejo | es_PE |
dc.subject | Phenomenology | es_PE |
dc.subject | Tutoring | es_PE |
dc.subject | Postgraduate education | es_PE |
dc.subject | Fenomenología | es_PE |
dc.subject | Tutoría | es_PE |
dc.subject | Postgrado | es_PE |
dc.title | Meaning of Tutorial Practices in the Counseling Students in Master of Education Thesis | es_PE |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_PE |
thesis.degree.grantor | Universidad César Vallejo. Escuela de Posgrado | es_PE |
dc.description.sede | Ate | es_PE |
dc.description.peerreview | Revisión por pares | es_PE |
dc.contributor.email | kony27_teacher@hotmail.com | es_PE |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22235/pe.v11i2.1634 | |
dc.source.journaltitle | PAGINAS DE EDUCACION | es_PE |
dc.source.volume | 11 | es_PE |
dc.source.beginpage | 199-214 | es_PE |
dc.subject.ocde | https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.00.00 | es_PE |
dc.relation.isPartOf | urn:issn:1688-5287 | es_PE |