Growrh, maturation and learning, thinking factors
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Know the potentialities of the categories, development, growth, maturation and learning, their nature, complexity and their relationship with biological and social factors, internal and external, maturation and growth as elements (of complementary opposites) unitary in the development of thought, much depends on what logic is assumed. In the present article, the analysis is approached from the interactive logic, open, evaluative, critical and its potential for development in the educational process and teaching-learning. Conocer las potencialidades de las categorías, desarrollo, crecimiento, maduración y aprendizaje; su
naturaleza, complejidad y su relación con los factores biológicos y sociales, de lo interno y de lo externo, de
la maduración y del crecimiento como elementos (de opuestos complementarios) unitarios en el desarrollo del
pensamiento, dependerá mucho desde que qué lógica se asume. En el presente artículo, se aborda el análisis
desde la lógica interactiva, abierta, valorativa, crítica y desde sus potencialidades de desarrollo en el proceso
educativo y de enseñanza aprendizaje.
Collections
- Ate [15]