• Use of the Storyboarder Tool to Reduce the Attitude Towards Machismo in High School Adolescents 

      Freire Macias, Germania Lucia; Bazán Guzmán, María Luisa; Nagua Suarez, María Fernanda; Loyola Quistial, Sonia Beatriz; Álvarez Vásquez, Carlos Luis; Tamariz Nunjar Hidelgardo Oclides (Universidad César Vallejo, 2024)
      Acceso abierto
      Machismo is a behavior learned as a consequence of dominant cultures, it remains in force in today's society, causing discrimination towards the female gender through actions and derogatory words in relation to their ...
    • Use of TikTok: A Quasi-Experimental Study for the Transformation of Sexist Attitudes in Adolescents 

      Nagua Suárez, María Fernanda; Cueva Tipán, Edgar Andrés; Freire Macías, Germania Lucía; Loyola Quistial, Sonia Beatriz; Tamariz Nunjar, Hidelgardo Oclides; Álvarez Vásquez, Carlos Luis (Universidad César Vallejo, 2024)
      Acceso abierto
      Sexist attitudes in the educative environment are present more usually on a daily basis, and nowaday with the social media they spread widely; nevertheless, it is also possible to perform preventive actions through them. ...
    • Uso de videos didácticos para el fortalecimiento del aprendizaje de ciencias naturales 

      Gallegos Martínez, Edgar Alcívar (Universidad César Vallejo, 2024)
      Acceso abierto
      La investigación tuvo como objetivo determinar la influencia de los talleres de videos didácticos en el fortalecimiento del aprendizaje de Ciencias Naturales en estudiantes. Basada en la Teoría de la Transformación Tecnológica ...
    • Writing Skills Applying the Spiral Curriculum Method for High School Students 

      Cajamarca Ortiz, Michelle Flor (Universidad César Vallejo, 2023)
      Acceso abierto
      Ante los deficientes niveles de redacción argumentativa identificada en los alumnos, la investigación realizada tuvo como objetivo determinar el impacto de la metodología del currículo en espiral en las habilidades de ...